Graficy zdobywają nowe doświadczenia
Projekt pt. „Zagraniczne praktyki życiową szansą dla ucznia technikum” o numerze 2019-1-PL01- KA102-063391 współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, Akcja 1, Mobilność edukacyjna. Konkurs 2019
Technicy grafiki i poligrafii cyfrowej zetknęli się z nowymi zadaniami i wyzwaniami. Tworzyli archeotypy. Pojęcie to pochodzi z greckiego arche – początek i topos – typ. Jako powtarzające się motywy w życiu codziennym, stały się one uniwersalnym dziedzictwem całej ludzkości. Są nieodzownym elementem marketingu co okazało się, bardzo ważne w pracy grafika.
Archeotypy wskazują na kluczowy ich związek z nieświadomymi motywacjami i dążeniami konsumentów. Opiekun praktyk wciągnął uczniów w tajniki marketingu i pokazał, że jest to dodatkowe narzędzie pomagające stworzyć markę firmy i strategicznie nią zarządzać. Uczniowie poznali zestaw podstawowych archeotypów i tworzyli własne, co okazało się kolejnym ciekawym doświadczeniem.
Przygotowała
Agnieszka Urban
Koordynator projektu Erasmus+