W dzisiejszych czasach nasilonej konkurencji, gdzie decyzja o wyborze szkoły nie koniecznie podyktowana jest miejscem zamieszkania, stało się rzeczą oczywistą, że szkoła musi kształtować swój wizerunek, tak aby stała się dla ucznia atrakcyjnym i godnym zainteresowania miejscem przyszłej edukacji.
Kształtowanie wizerunku szkoły nie jest rzeczą nową (nie sposób bowiem aby placówka użyteczności publicznej była miejscem anonimowym), aczkolwiek nie przywiązywano uwagi do eksponowania tego, co dotyczy szkoły na zewnątrz.
Obecnie wszystkie typy szkół coraz bardziej zainteresowane są nawiązaniem kontaktu ze środowiskiem lokalnym, jako szansy na utrzymanie i ewentualne zwiększanie liczby uczniów. Działania te mają na celu nadanie indywidualnego i niepowtarzalnego charakteru instytucjom edukacyjnym.
Szkoła nie jest środowiskiem zamkniętym w związku z czym, każdy rodzaj działalności tej dobrej i złej wpływa na jej wizerunek. Należy więc dążyć do rozwijania i eksponowania tych sfer działalności placówki oświatowej, które dają pozytywne wzmocnienia dla społeczności lokalnej.
Przygotował
Stanisław Urban
Kierownik Kształcenia Praktycznego