Warsztaty marketingowe - TG na praktykach
Projekt pt. „Zagraniczne praktyki życiową szansą dla ucznia technikum” o numerze 2019-1-PL01- KA102-063391 współfinansowanego z funduszy Unii Europejskiej Programu Erasmus+, sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe, Akcja 1, Mobilność edukacyjna. Konkurs 2019
W drugim tygodniu odbywanych praktyk szkoleniowiec p. Maciej Adamczewski wraz z uczniami skupili się na praktycznym podejściu do zawodu grafika. Profesja grafika, to nie tylko praca przy komputerze. To zajęcie, które wymaga kreatywności i użycia bogatej wyobraźni do stworzenia produktu, a następnie zareklamowanie go w odpowiedni sposób. Finalnym rezultatem procesu jest sprzedaż gotowego produktu na rynku. Właśnie takie umiejętności graficy trenowali podczas zajęć praktycznych.
W trakcie ćwiczeń praktycznych uczestnicy uczyli się jak budować fundamenty marki od podstaw. Tworzyli swoje pierwsze kampanie reklamowe, podczas których nabywali pewności siebie w kontakcie z klientem oraz uczyli się jak efektywnie spełniać jego potrzeby. Praktykanci pracowali w grupach trzyosobowych, stosując poznane techniki. Jedną z nich była teoria Walta Disneya. To niezwykle prosta metoda efektywnych, kreatywnych rozwiązań, która budzi zainteresowanie nowoczesnego coachingu. Uznawana jest za jedną z metod stanowiących modyfikację „burzy mózgów”. Istotą techniki Disneya jest bowiem przekształcenie najśmielszych nawet wyobrażeń w realny, możliwy do skonstruowania, innowacyjny produkt. Aby to zrobić, konieczne jest spojrzenie na problem z trzech różnych perspektyw: marzyciela, realisty i krytyka.
Podczas warsztatów odpowiednio poszczególne osoby wzięły na siebie role marzycieli, realistów i krytyków. Założeniem głównym było: nie ma rzeczy niemożliwych! W pierwszej kolejności w pracy nad nową ideą należy przyjąć perspektywę marzyciela, następnie spojrzeć na pomysły z punktu widzenia realisty, po czym zweryfikować ich wartość przyjmując postawę krytyka. Nie jest to jednak koniec kreatywnej pracy – jeśli pojawiają się jakiekolwiek argumenty wskazujące na niedoskonałość idei, należy wrócić z powrotem do perspektywy marzyciela i powtórzyć cykl. W ten sposób strategia przyjmuje swój ostateczny kształt – jest to kreatywne koło myśli.
Uczniowie wykorzystali założenia tej techniki do tworzenia logo swoich fikcyjnych firm, a następnie wykorzystanie zdobytej wiedzy w procesie kampanii reklamowej.
Przygotowała
Anna Jackiewicz - Ochidi