Uczniowie klas technikum w Zespole Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Płońsku w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk z klas II TŻ, III TŻg, III TŻp, III TLg, III TLp i IV TL zakończyli drugi tydzień praktyk zawodowych w Grecji.
Zajęcia odbywały się zgodnie z harmonogramem praktyk. Uczestnicy mobilności w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych wykonywali zadania związane z przygotowaniem posiłków w oparciu o stałe produkty międzynarodowego menu. Uczniowie doskonalili kompetencje zawodowe w obszarze wydawania posiłków. Zapoznali się z różnym sposobami podawania i wydawania dań, kształtowali umiejętności wyrażania własnych pomysłów twórczych podczas przygotowywania dań i deserów, oceniali żywność pod kątem wartości odżywczych, planowali produkcję w zakładzie gastronomicznym, zapoznali się z zasadami racjonalnego żywienia.
Logistycy uczyli się współpracy w zespole międzynarodowym w firmie świadczącej usługi transportowe. Wykonywali zadania związane z przygotowaniem harmonogramu pracy autokarów na sezon 2022, dopasowywali pracę autokarów do przylotów/wylotów grup oraz ilości pilotów/przewodników do grafiku na sezon 2022, ustalali trasę pracy autokarów na sezon 2022.
Uczestnicy mobilności posługiwali się językiem angielskim zawodowym i aktywnie współpracowali w zespole międzynarodowym.
To był czas bardzo efektywnej pracy. Praktyka zawodowa jest integralną częścią procesu kształcenia teoretycznego. Jej celem jest połączenie wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi, które pozwolą uczniowi na realizację zdobytych umiejętności w przyszłej pracy zawodowej. Uczniowie kształtowali umiejętności pracy w zespołach ludzkich, przygotowanie do samodzielnej pracy oraz do podejmowania decyzji, zapoznali się także z działalnością organizacyjną zakładu będącego miejscem praktyk, stosowanymi w zakładach metodami i formami oraz narzędziami pracy, dokumentacją prowadzoną przez zakład pracy – jej obiegiem i nadzorem.
Podstawą do zrealizowania celu mobilności było kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę i podejmowane decyzji. Uczniowie weryfikowali wiedzę zdobytą w czasie praktyk oraz doskonalili nabyte umiejętności, rozwijali umiejętności pracy zespołowej, komunikacji pomiędzy członkami zespołu międzynarodowego.