Zajęcia przygotowawcze - POWER.
Dodane przez bsmigrodzki dnia Października 10 2021 12:13:57


Jeszcze z końcem wakacji uczestnicy rozpoczęli zajęcia przygotowawcze: przygotowanie kulturowe, przygotowanie językowe oraz przygotowanie pedagogiczne.
Zajęcia kulturowe były prowadzone przez nauczyciela geografii panią Agnieszkę Witólską z gościnnym udziałem przedstawicieli branży turystycznej. Głównym celem zajęć było przybliżenie uczniom specyfiki regionu, w który się udają oraz przedstawienie interesujących informacji na temat Grecji.

 

W trakcie zajęć uczniowie zapoznali się z kulturą, historią jak również obyczajami i cechami wyróżniającymi Grecję i jej mieszkańców. Uczniowie poznali podstawowe zwroty w języku greckim, które będą mogli wykorzystać w trakcie realizacji mobilności.  
Zajęcia pedagogiczne były prowadzone przez doświadczonych specjalistów – pedagoga Panią Grażynę Mioduszewską oraz psychologa Panią Ewę Długoszewską.    
Spotkania z psychologiem miały na celu budowanie otwartości na inność, tolerancję, umiejętność odnalezienia się w sytuacjach nieznanych i stresujących. Na spotkaniach zostały poruszone m.in. takie zagadnienia jak rola stereotypów i uprzedzeń, pokonywanie szoku kulturowego, formy i rola komunikacji międzykulturowej. Formuła spotkań opierała się na aktywnym uczestnictwie w zajęciach, poprzez pracę w grupach, przygotowaniach prezentacji oraz dyskusji.
Przygotowanie językowe było realizowane oddzielnie dla każdego kierunku zawodowego. Ważnym elementem zajęć była nauka słownictwa zawodowego, ściśle związanego z daną branżą. Podczas zajęć prowadzący Pani Magdalena Jeżak oraz Pani Małgorzata Zielińska-Nosarzewska wykorzystywały metody aktywizujące i formy pracy sprzyjające aktywności i lepszej integracji (praca w grupach), w celu wsparcia uczestnika i łamania barier językowych.

 

Zajęcia językowe dla uczniów prowadzone były z wykorzystaniem TIK oraz systemu audiowizualnego nowoczesnej pracowni lingwistycznej. Treści ich zawierały elementy komunikacji dnia codziennego oraz słownictwo zawodowe. Przygotowanie pomogło przełamać barierę językową na posługiwanie się językiem obcym, gdyż często nawet uczniowie, którzy mają dobre oceny z języka w szkole, napotykają na mentalne problemy zastosowania swych umiejętności w sytuacji wymagającej bezpośredniego kontaktu.
To był bardzo intensywny, ale też bardzo owocny czas. Właściwe przygotowanie uczniów do realizacji mobilności było podstawą do zapewnienia jej jakości.

 

Serdeczne podziękowania składamy uczniom, którzy aktywnie uczestniczyli w zajęciach, dali przykład sumienności oraz ogromnego zaangażowania w działania zmierzające do efektywnej realizacji mobilności.
Podziękowania za profesjonalizm, zainteresowanie uczniów zajęciami i zaangażowanie kierujemy również do prowadzących zajęcia przygotowawcze: Pani Agnieszki Witólskiej, Pani Grażyny Mioduszewskiej, Pani Ewy Długoszewskiej, Pani Magdaleny Jeżak i Pani Małgorzaty Zielińskiej-Nosarzewskiej.

ZDJĘCIA FACEBOOK