Wolontariuszki z klasy IIIk Patrycja Szczycińska, Patrycja Kopeć, Monika Matczenia, Monika Bień, Aleksandra Jakubowska pod opieką wychowawczyni Katarzyny Zalewskiej zorganizowały w listopadzie w ZS nr 1 w Płońsku zbiórkę pieniędzy na rzecz chorych i porzuconych dzieci.
7 grudnia 2017 r uczniowie klasy IIIk wraz z wychowawczynią panią Katarzyną Zalewską uczestniczyli w konferencji Podsumowującej projekt „ Wspólna Sprawa”, zorganizowanej przez Lokalną Grupę Działania Przyjazne Mazowsze w Centrum Edukacyjno Konferencyjnym w Płońsku we współpracy z mieszkańcami powiatu płońskiego.
„Człowiek jest wspaniałą istotą nie z powodu dóbr, które posiada, ale jego czynów. Nie ważne jest to, co się ma, ale czym się dzieli z innymi” - Jan Paweł II
Już po raz szósty nasza szkoła wzięła udział w Ogólnopolskiej Akcji Charytatywnej „Szlachetna Paczka”. Tym razem wspólnie przygotowaliśmy prezent dla wybranej rodziny o wartości 2000 zł. Paczka zawierała produkty żywnościowe, artykuły chemiczne, kosmetyki, kurtki zimowe, obuwie, pościel, koc, ręczniki, artykuły papiernicze, domek dla lalek w także nową wersalkę. W zbiórkę zaangażowały się 33 klasy wraz z wychowawcami oraz pojedynczy darczyńcy.
W ramach dni profilaktyki i działalności grupy PATPORT w listopadzie i na początku grudnia b.r. uczniowie z klas: I r, I s, I TG, II TR, I LP oraz II LW odwiedzili Areszt Śledczy w Płońsku. Młodzież uczestniczyła w niezwykle ciekawym programie " Więzienie- stracony czas ". Organizatorem cyklu zajęć była- p. A. Witólska.
8 grudnia 2017 r. w ZS nr 2 w Płońsku została zorganizowana IV edycja Powiatowego Konkursu Recytatorskiego. 21 uczestników reprezentowało gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne Powiatu Płońskiego. Jury (p. Bożena Kaliściak – dyrektor Biblioteki Miejskiej w Płońsku, p. Renata Grabowska – dyrektor Biblioteki Pedagogicznej w Płońsku, p. Anna Goliasz – przedstawicielka Starostwa Powiatu w Płońsku, p. Bogumiła Siuda- nauczyciel historii w ZS nr 2 w Płońsku ) oceniało poziom artystyczny, dobór tekstów, dykcję oraz zaangażowanie emocjonalne uczestników.