Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Mobilność zagraniczna – podsumowanie drugiego tygodnia praktyk zawodowych w Grecji dla zawodu technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk

Uczniowie klas technikum w Zespole Szkół nr 1 im. Stanisława Staszica w Płońsku w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych oraz technik logistyk z klas II TŻ, III TŻg, III TŻp, III TLg, III TLp i IV TL zakończyli drugi tydzień praktyk zawodowych w Grecji.

 

Zajęcia odbywały się zgodnie z harmonogramem praktyk. Uczestnicy mobilności w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych wykonywali zadania związane z przygotowaniem posiłków w oparciu o stałe produkty międzynarodowego menu. Uczniowie doskonalili kompetencje zawodowe w obszarze wydawania posiłków. Zapoznali się z różnym sposobami podawania i wydawania dań, kształtowali umiejętności wyrażania własnych pomysłów twórczych podczas przygotowywania dań i deserów, oceniali żywność pod kątem wartości odżywczych, planowali produkcję w zakładzie gastronomicznym, zapoznali się z zasadami racjonalnego żywienia.

 

Logistycy uczyli się współpracy w zespole międzynarodowym w firmie świadczącej usługi transportowe. Wykonywali zadania związane z przygotowaniem harmonogramu pracy autokarów na sezon 2022, dopasowywali pracę autokarów do przylotów/wylotów grup oraz ilości pilotów/przewodników do grafiku na sezon 2022, ustalali trasę pracy autokarów na sezon 2022.

 

Uczestnicy mobilności posługiwali się językiem angielskim zawodowym i aktywnie współpracowali w zespole międzynarodowym.

 

To był czas bardzo efektywnej pracy.  Praktyka zawodowa jest integralną częścią procesu kształcenia teoretycznego. Jej celem jest połączenie wiedzy teoretycznej z umiejętnościami praktycznymi, które pozwolą uczniowi na realizację zdobytych umiejętności w przyszłej pracy zawodowej. Uczniowie kształtowali umiejętności pracy w zespołach ludzkich, przygotowanie do samodzielnej pracy oraz do podejmowania decyzji, zapoznali się także z działalnością organizacyjną zakładu będącego miejscem praktyk, stosowanymi w zakładach metodami i formami oraz narzędziami pracy, dokumentacją prowadzoną przez zakład pracy – jej obiegiem i nadzorem.

 

Podstawą do zrealizowania celu mobilności było kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wykonywaną pracę i podejmowane decyzji. Uczniowie weryfikowali wiedzę zdobytą w czasie praktyk oraz doskonalili nabyte umiejętności, rozwijali umiejętności pracy zespołowej, komunikacji pomiędzy członkami zespołu międzynarodowego.

Obrazy artykułów: power-podsumowanie.jpeg

Wygenerowano w sekund: 0.03
15,584,746 unikalne wizyty